martes, 2 de noviembre de 2010

SESSIÓ 7

Data: 19 d'octubre de 2010
Duració: 2 hores aproximadament
Participants: ATE 3 de la Usuària 1 i jo mateixa
Destinatari: ATE 3
Lloc: Sala de dia del grup de la usuària 1
Objectiu: concretar aspectes del qüestionari d'observació segons el punt de vista de l'ATE 3
Activitats:
1. Entrevistar a l'ATE
Desenvolupament:
Duc a terme la entrevista segons el guió que he elaborat d'acord amb els punts que penso que cal concretar del qüestionari d'observació de les activitats de la vida diària de la Usuària 1.
Reflexió:
Em crida l'atenció quan la professional diu en relació a les dificultats que pot manifestar la usuària a l'hora dels àpats , "que es queixa sense raó i que ja ho hauria de fer ella sola", però després li acaba resolent ella la dificultat, tant en l'activitat d'àpats com d'higiene.
La meva opinió és que encara que sigui de manera inconscient es tendeix a facilitar en excés la vida de les persones que tenen algun tipus de disminució. En el cas que tracto, crec que cal invertir hores en fomentar uns hàbits i unes destresses que posteriorment donaran independència a l'usuari.
Hem d'entendre que , en termes generals, si els altres ens resolen els problemes, no tenim cap necessitat d'esforçar-nos. De fet, al llarg de la observació he pogut veure com la Usuària es comporta de manera diferent amb un o altre ATE en funció de la resposta que reb. És a dir, quan està amb qui li ha ensenyat a posar crema hidratant, ella mateixa se la posa i quan està amb qui no li ha ensenyat, espera a que li facin.
Suposo que aquest tipus de resposta ( concepte d'Inutilitat adquirida) per part de l'adult pot respondre tant a un sentiment de sobreprotecció com a una manca de confiança en les possibilitats d'èxit de la usuària. Ara bé, jo sóc del parer que " el no ja el tenim" i que per tant cal intentar aconseguir un SÍ.
Sensacions:
Després de les observacions realitzades i de les entrevistes, la sensació es resumeix en que caldria un canvi de mentalitat molt important on es deixés una mica de banda la vessant assistencial i s'apostés per l'educativa on els aprenentatges fossin prioritàriament funcionals i sempre d'acord amb el grau d'afectació de la persona.

2 comentarios: