Situacions negatives | Situacions positives | |
Interior | - Existència encara d’un petit grup d’Auxliars Tècnics Educatius (ATE) ( que coincideixen amb els més antics del Servei) que es resisteixen a abandonar el Model Assistencial, pel que l’atenció als usuaris es dirigeix a cobrir les seves necessitats bàsiques i mostren reticències quan s’intenta programar alguna activitat educativa o bé modificar les pautes d’actuació amb els usuaris. - Certa permanença de conductes de sobreprotecció o manca de confiança en les capacitats dels usuaris per part d’alguns ATE, fet que implica caure en el terme d’Inutilitat Apresa o Adquirida - Manca d’homes en plantilla, presència que en certs moments facilita el control dels problemes de conducta greus dels usuaris - Absència d’enregistrament de grau de satisfacció tant de famílies com de professionals. Val a dir que els comentaris de les famílies solen ser positius, si més no, amb els treballadors ocasionalment es produeixen queixes que des del meu parer crec que requeririen una intervenció i assessorament basat en compartir i representar els problemes, doncs parlem de context problemàtic - Rotació de part del personal Tècnic. De l’equip format per 4 persones durant aquest any han passat 3 persones per cobrir la mateixa vacant - Dificultats en seguir estrictament els horaris d’activitats proposats per als usuaris , a excepció de les que es realitzen fora del Servei, per part del personal Tècnic degut a que cal cobrir altres necessitats | - Part del personal Tècnic amb motivació, experiència i implicació on tres dels quatre membres a part de comptar amb coneixements teòrics disposen del coneixement sobre el funcionament de la institució - Recursos suficients ( materials, humans i espacials) - En general bona actitud i predisposició cap a la feina per part dels ATE. Es concep la idea de treballar per la millora de la qualitat de vida dels usuaris. Es pot contemplar un context col·laboratiu entre els professionals ja que cadascú segons la formació i experiència aporta coneixements per concretar pautes d’actuació que millorin la qualitat de vida dels usuaris - Escassa taxa d’absentisme laboral - Directora amb experiència i capacitat de lideratge així com capacitat per aconseguir els recursos necessaris - Revisió periòdica i modificació dels documents propis dels usuaris ( PAI, dietes,...) - Seguiment de la normativa i resultats positius en la Inspecció. Disposem de molts més Protocols i Registres dels que marca el Decret 176/2000 pel qual ens regim - Es duen a terme activitats educatives amb els usuaris d’acord a les seves necessitats, capacitats i interessos. Setmanalment es realitzen activitats externes al servei com equinoteràpia, natació i basquet alhora que mensualment es programen sortides que impliquen la visita a museus, castells, cinema, camps de futbol,... - Anualment es realitzen cursos de formació pels diferents professionals en funció de les seves necessitats i interessos - Es compta amb un espai professional psicopedagògic consolidat Hola companys, aquí us deixo l'anàlisi DAFO que he realitzat del Servi Residencial on faig el Pràcticum, |
Exterior | - Junta Rectora d’edat avançada amb mentalitat conservadora - No participació dels treballadors en l’Associació i per tant, existència d’un sol punt de vista davant determinades dificultats o problemes - Poques possibilitats de promoció. Les categories professionals resten definides pel conveni i els llocs de treball es regulen segons la normativa seguint els paràmetres de ràtio d’usuaris. - La major part del personal no està qualificat acadèmicament. Aquest aspecte el situo com una amenaça doncs les contractacions no depenen directament de la Direcció del centre, encara que sí la renovació. Es dona una manca de formació respecte a la vessant educativa de la tasca que es desenvolupa i certs coneixements sobre tècniques de modificació de conducta i la seva aplicació. - Poques possibilitats de millorar les condicions econòmiques del personal Tècnic ( retribució de les hores extra) | - Gerència incideixen directament en la configuració de la intencionalitat educativa a la institució, de manera que s’ha produït progressivament una transformació per la que es va abandonant l’enfocament assistencial per adoptar l’educatiu - Bona imatge del Servei per part de les famílies - Possibilitats de treball en xarxa amb altres institucions i promoure la inclusió social dels usuaris. - Entorn comunitari que promou la participació en les Festes i activitats culturals - Possibilitats d’implementar un programa informàtic de gestió d’usuaris que evitarà la pèrdua de temps enregistrant la mateixa informació en diferents documents - Possibilitats de fer avaluacions de qualitat certificades - Possibilitats d’acollir-se al programa de qualificació professional subvencionat íntegrament per l’Associació - Es compta amb un equip interdisciplinari qualificat i amb experiència |
sábado, 13 de noviembre de 2010
ANÀLISI DAFO
Hola companys, us deixo l'anàlisi DAFO sobre el servei residencial on faig el Pràcticum,
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario