sábado, 30 de octubre de 2010

SESSIÓ 5

Data: 13 d'octubre de 2010

Durada: 2h 30' aproximadament ( de 10h a 12h30)

Lloc: dependències del servei ( principalment office i bugaderia)

Participants: Usuària 1, personal de neteja i ja mateixa

Destinataris: Usuària 1

Fites:

Finalitat: L'objectiu que persengueixo és observar a la Usuària 2 en una de les activitats que realitza amb més freqüència, que és la d'ajudar al personal de neteja.

Com ho aconseguiré: duent a terme una observació en la que aniré omplint els ítems de la graella que l'activitat en si em permeti.

Objectiu:

1. Determinar, a grans trets, el nivell de satisfacció que li suposa a la Usuària dur a terme aquesta activitat.

Activitats:

1. Aplicar el qüestionari d'observació

Desenvolupament:

A partir de les 10h em poso a l'office ( zona adjacent a la cuina) on es renten els plats i es preparen els carros per l'hora de dinar. La Usuària 1, s'aixeca de la cadira del menjador de manera autònoma, ve a l'office i s'agafa un davantal tot dient " hay mucho trabajo". Comença a passar els plats i vasos per aigua i a desar-los en les safates que després es posen al rentavaixelles. A l'estona, venen 2 usaris més del seu grup, que també realitzen aquesta activitat. Entre els tres i amb ajuda d'un membre del personal de neteja van netejant tots els estris i desant-los al seu lloc. Durant aquesta estona diu poca cosa, més que res, mormola.
A les 10h30', el personal de neteja esmorza i la Usuària 1 s'asseu amb elles. Li preparen un cafè amb llet i galetes i s'ho menja, mentre va seguint la conversa del personal.
Ella sembla que escolti i estigui al cas, però de fet sol parla si li fan una pregunta directa. Si no, de tant en tant, diu alguna cosa però sense relació amb la conversa.
A les 11h finalitza l'esmorzar i ella s'aixeca i marxa al rentador. Allí posa la roba rentada a l'eixugadora i la treballadora de bugaderia posa en marxa la màquina. Una vegada la roba ja està preparada, obre la porta i la desa als carros de roba neta ( que a la tarda es plegarà, planxarà i desarà als armaris de cada usuari). Fins les 12h30' realitza aquesta tasca, amb l'excepció que agafa el cubell amb esponges netes i passa per tots els grups ( 13) perquè les ATE agafin les que necessiten per dutxar a la tarda i al matí del dia vinent.
Avui, sóc jo qui l'acompanyo tot portant el carro de tovalloles netes per repartir pels grups. La resta de dies va amb l'encarregada del rentador que realitza la mateixa tasca que jo mateixa i porta les claus per accedir al segon pis usant l'ascensor.
Durant la distribució d'esponges i tovalloles, la Usuària, m'agafa les mans, em toca l'anell, diu "eso no se pide" i "eso no se coge", parla que la setmana que ve vindran a veure-la ( no és cert), que aquí la quieren , que un dels seus monitors és muy bueno,...En definitiva, se la veu contenta i satisfeta.
A les 12h30' marxa a la sala de dia del seu grup de referència.

Recursos:

Materials: Qüestionari adaptat de l'Escala GENCAT i notes de camp
Funcionalitat i eficàcia: el qüestionari tot i anar-me bé, no permet enregistrar tots els ítems, així havent-ho previst he obtingut la informació dels ATE i de la documentació pròpia de la Usuària.

Avaluació:

Resultats obtinguts: Satisfactoris en relació a aquesta activitat. Si més no, la Usuària en realitza moltes més, algunes de les quals podreé observar i altres no.
Sensacions: la sensació principal és que la Usuària està satisfeta amb la tasca que realitza. Potser algú pot pensar que treballa de forma gratuïta, però realment és el que li agrada fer. Ella es sent útil i obté recompenses, ja que el personal li fa regals de tant en tant.
Conseqüències dels acords: El personal s'ha comportat com sempre ja que estan acostumats a veure'm a diari.
Conceptes i procediments: De nou cal fer referència a l'assignatura de Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació en educació, en tant als procediments d'observació com de prendre notes de camp.

Observacions:
Anècdotes: com que he anat a la bugaderia, la responsable en aquell moment m'ha comentat que tenia poc producte per rentar i que s'havia d'avisar al proveïdor. En dir-li que encara que estava al Servei, no estava treballant, m'ha demanat que sis plau truqués, no fos que es quedessín sense. Com que trucar em suposa 2 minuts, ho he fet i tothom content.

No hay comentarios:

Publicar un comentario