Data: 7 d'octubre de 2010
Durada: 1 hora aproximadament ( de 7h30' a 8h30')
Lloc: Sala de bany del grup de referència de la Usuària 2
Participants: Usuària 2 i el seu grup de referència, usuaris d'un altre grup, 2 ATE i jo mateixa
Destinataris: Usuària 2
Fites:
Finalitat: Durant aquesta sessió pretenc fer una primera aproximació a l'activitat d'higien i cura personal tenint en compte les vuit dimensions de l'Escala GENCAT.
Cóm podem aconseguir-ho?: al igual que en la sessió 2, realitzo el qüestionari que he elaborat adaptant l'Escala GENCAT a la realitat del centre residencial.
Objectius:
1. Obtenir una valoració general de l'activitat d'higiene i cura personal i relacionar-les amb les dimensions de l'Escala GENCAT
Activitats:
1. Aplicar el qüestionari derivat de l'Escala en l'activitat d'higiene i cura personal.
Desenvolupament:
A les 7h30' vaig a la sala de bany amb el qüestionari i vaig anotant les respostes en relació a aquesta activitat. Val a dir que ja l'he modificat tenint en compte les necessitats detectades en la sessió 2 amb la Usuària 1.
Li pregunto a l'ATE alguna qüestió relacionada amb l'activitat però que no es pot observar en aquell moment , com per exemple cóm reacciona quan la depilen o li tallen els cabells.
A les 8h30' la usuària ja està completament arreglada. Li dono les gràcies a l'ATE i em despedeixo fins l'hora d'esmorzar.
Recursos:
Materials i recursos utilitzats: Qüestionari adaptat de l'Escala GENCAT
Funcionalitat i eficàcia: correcta doncs em permet avaluar aquesta activitat en torn a les vuit dimensions de l'Escala
Avaluació:
Resultats obtinguts en la sessió: una visió aproximada de l'activitat d'higiene i cura personal segons l'Escala GENCAT
Grau de satisfacció: notable
Sensacions que s'han tingut: un altre cop tinc la sensació que amb la usuària 2 serà més difícil dur a terme la intervenció ja que es mostra passiva en quasi tot el procés.
Conseqüències dels acords adoptats: positives doncs l'ATE ha actuat com sempre, tal i com havíem acordat.
Conceptes i procediments utilitzats: observació
Assignatura: en aquesta fase, al igual que en la sessió 2 cal fer referència a l'assignatura de Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació en tant als procediments d'observació.
Habilitats afectiu-socials posades en pràctica: habilitats comunicatives amb l'ATE en tant que aquesta observació no manté cap relació amb la meva tasca habitual així com que es tracta d'avaluar el procés d'higiene i cura personal de la Usuària 2 segons l'escala proposada per la Generalitat per determinar l'índex de qualitat de vida.
No hay comentarios:
Publicar un comentario