Data: 4 d'octubre de 2010
Durada: 1 hores aproximadament ( de 10h30' a 11h30')
Lloc: despatx de tècnics
Participants: Usuària 1 i jo mateixa
Destinataris: Usuària 1
Fites:
Finalitat: Determinar el nivell de qualitat de vida de la Usuària 1 segons l'Escala GENCAT
Com podem aconseguir-ho?: Aplicant l'Escala GENCAT
Objectius:
1. Obtenir el nivell de qualitat de vida de la Usuària 1 al Servei Residencial
2. Determinar quines són les dimensions que obtenen puntuació més baixa i que per tant, caldria reforçar
3. Iniciar un procés reflexiu en tant a la futura intervenció
Activitats:
1. Aplicació de l'Escala GENCAT a la usuària 1
2. Entrevista amb la usuària per concretar algun ítem de l'Escala
Desenvolupament:
Després d'esmorzar li demano a la Usuària 1 si vol venir al despatx una estona per ajudar-me en una tasca que m'han encomanat.
Ella accedeix molt contenta tot dient " soy psicóloga,...a trabajar". Mentre preparo el questionari li deixo el Manual, que ella fulleja molt concentrada. Li pregunto si vol escriure "un carta" ( ho demana moltes vegades tot i que omple el full amb la mateixa paraula i després me'l dona perquè l'enviï per correu). Ella comença a escriure i jo vaig omplint el formulari. de tant en tant li vaig alguna pregunta relacionada amb els ítmes com per exemple " ¿ Estas contenta con tus compañeros de classe?, ¿ Tienes ganas de ir a natación? o ¿ Te deja dormir tu compañera de habitación?". Respon ràpidament a cada qüestió però acte seguit enllaça les respostes amb les seves idees paranoides del tipus " aquí no pagan, no pagan" o " el sábado es mi santo".
Una vegada finalitzo el formulari parlo una mica més amb ella i li dic que m'ha ajudat molt i que si vol, pot marxar. La Usuària 1 s'aixeca de la cadira, em dona el foli que ha escrit i em diu que l'enviï a l'oficina. Li contesto que així ho faré.
Recursos:
Materials i recursos utilitzats: Escala GENCAT
Funcionalitat i eficàcia: l'Escala proporciona una visió global sobre el nivell de qualitat de vida de la usuària i determina quines són les dimensions amb major o menor puntuació, i per tant, actua de guia per la futura intervenció.
Avaluació:
Resultats obtinguts: Positius. S'obté una puntuació estàndard total de 80 que es correspon a un índex de qualitat de vida de 99.
Grau de satisfacció: notable
Sensacions que s'han tingut: d'haver iniciat un procés que requereix molt esforç i reflexió però que pot donar bons resultats en generalitzar-lo a la resta d'usuaris del centre.
Conceptes i procediments utilitzats: fer partícip a l'Usuària, empatia, cordialitat, augment de l'autoestima de la usuària demanant la seva ajuda per realitzar la tasca, entrevista, lliure expressió dels seus pensaments o sentiments.
Assignatura: Mètodes d'invetigació en educació.
Bibliografia interessant:
- Verdugo, M.A. i cols (2008). ESCALA GENCAT. Formulari i Manual d'aplicació de l'Escala GENCAT de Qualitat de vida. Generalitat de Catalunya. Departament d'Acció Social i Ciutadania.
Tinc que comunicar una errada en l'índex de qualitat de vida obtingut per la Usuària 1. La dada que figura la document és errònia ja que la puntuació total obtinguda es correspon a un índex de qualitat de vida superior a 130 i un percentil del 99.
ResponderEliminar